HTC zet hoog in op de One-serie

Door op 8-29-2013 in ICT nieuws

HTC zet hoog in op de One-serie

HTC heeft succes nodig nadat het al jaren wordt geplaagd door slechte resultaten en het bedrijf lijkt de knoop te hebben doorgehakt en nu volledig in te zetten op de One-serie. Er wordt 1 miljard dollar geïnvesteerd in een reclamecampagne van 2 tot 3 jaar en er zal ook een nieuw model aan de One-serie worden toegevoegd.

Het eerste grote nieuwtje is dat HTC de Amerikaanse acteur Robert Downey Jr. heeft weten te strikken om te spelen in een nieuwe reclamecampagne. De acteur heeft zelf de creatieve regie in handen en zal het nieuwe motte van HTC ‘Here’s To Change’ moeten uitdragen in reclamespots. HTC wil met de slogan nadrukkelijker in het nieuws komen te staan, iets dat het met de oude slogan ‘Quietly Brilliant’ juist leek te willen voorkomen.

Daarnaast zal HTC waarschijnlijk in het komende kwartaal een nieuwe smartphone aan de One-reeks toevoegen. De HTC One Max wordt een soort van supersized uitvoering gebaseerd op het HTC One model, en het lijkt er dus op dat HTC ook op de markt voor grote toestellen of phablets een rol wil gaan spelen. De kans op succes lijkt aanwezig, aangezien de HTC One sinds de lancering in april tot dusverre vrij goed verkoopt.

Of de vernieuwingen HTC terug zullen brengen naar de top van de smartphone-markt valt nog te bezien, maar het bedrijf durft ten minste eindelijk een keuze te maken en het heeft besloten er met de huidige plannen vol voor te gaan. Wij zijn benieuwd naar de resultaten en zullen je uiteraard op deze site op de hoogte houden.